Category: NaNoWriMo


Slowly, Slowly, Catchy Monkey | Week 3 of #NaNoWriMo2016

Posted 22 November, 2016 by katheryn13 in NaNoWriMo, Updates, writing challenges / 0 Comments

b6945fcb8a894cf8d44630eb85818eea

2016

WEEK 3 UPDATE
Ugh, what a week. Nano is not going strong for me, though, I’ll start you off with something good:
I reached my original 30k goal!
So that means I’ve now changed my goal to 40k. I’m so pleased because at one point I wondered if I’d make it. I’m not near the end of the story – even though I have notes on roughly what I want to happen, I still have no idea how I’m going to get there. Sigh.
Once again I’m writing this post because I forgot to ¬†vlog¬†and also forgot to make notes, so watch my impressive calculator skills go to work with my daily word counts:
Tuesday 15th: I finished my vlog¬†on this day, and didn’t really know I’d be writing, but apparently aI got 557 words done. So yay!
Wednesday 16th: 1179 words. Wow. What a win!
Thursday 17th: 800 words. ¬†I don’t remember writing this much…
Friday 18th: 442 words. Meh.
Saturday 19th: As far as I know, I didn’t write anything this day.
Sunday 20th: 1765. Yeah, Sunday was my best day this week. I wrote more than I thought I would, and I passed my 30k goal. WOOT!
Monday 21st: – No words written. I was out most of the day.
Tuesday 22nd: – Went to the cinema, and currently writing this post…so yeah, no words done.¬†¬†Sigh.
So yeah, as you can see….not the greatest week, writing-wise. But I hope to catch up at least by 5k-10k. I don’t hope to ‘win’ Nanowrimo, but y’know,¬†I made it this far.
One week to go – well, more like 9 days – and I am currently something like 20k behind? I don’t know. It’s a lot, basically.¬†
I will try and vlog my last week… maybe.
See ya later!
-Kat

Please follow and like us:
0
Divider

What are words? | Week 1 of #NaNoWriMo2016

Posted 7 November, 2016 by katheryn13 in Blog Talks, Fun, NaNoWriMo, Updates, writing challenges / 1 Comment

Guys, guys, guys…HALP?
I honestly don’t know why I chose to do this. I mean…50k in a month? Am I mad? YES. Yes, I am. So as I forgot to actually VLOG this week, I realise I’d have to do a written post about my progress so far. WHUUUUUT WHYYYY
CRIES
Okay, enough dramatics. 
I’ve been pretty behind on my word count, but not as much as in previous years. I’m ¬†holding up well. Here’s a¬†break down:
Tuesday 1st November: I kinda cheated this day because I forgot to reset the word count on scrivener. *gasps* Yeah, so ¬†I put into nano site I did 1200 words, which wasn’t THAT far off, to be honest.
Wednesday 2nd November: Ugh, I hate maths. Nano site doesn’t tell me (past the actual day) how many words I did specifically, and I forgot to write notes. I used a calculator¬†(woo go me!) and deduced I wrote 1164 words this day. *party time*
Thursday 3rd November: Apparently I wrote 1159 words? Um…okay, if you insist Mr Calculator.
Friday 4th November: Seriously, I’m thinking I’m doing the maths wrong. *growls* Apparently I only wrote 1058 words this day. WHAT?
Saturday 5th November (*Guy Fawkes day*¬†WOOOOOT!¬†fireworks everywhere!!!): *calculates* ah yes, that’s better. I wrote 2240 words. I am the master of words this day! Watch me type….ROAR!¬†
Sunday 6th November: sigh. 1269. I SWEAR I wrote more. I swear it. This adding and subtracting business is screwing with me. GRRRR!
Monday 7th November (THAT’S TODAY!!!): Haha, well that’s easy. 0words. I mean, I haven’t written any yet. I’ll guess..hmmm…I’ve written 5000 words today. ūüėõ What? You don’t believe I can do it? Pfft!¬†
Just you wait.
*starts rapping Hamilton lyrics* 
Oops, sorry.
See ya next week! xx Kat xx
p.s. if you’re doing NaNo, let me know your progress! I wanna know who I need to beat. Mwahahahaha
Please follow and like us:
0
Divider